Velkommen til LGK

V I S J O N

Et golf konsept som setter medlemmene i fokus.

I Lommedalen Golfklubb så ønsker vi å utnytte golfens fulle potensiale - ved å gi alle tilgang og en god forståelse for hva golf er. Slik ønsker vi å bygge en ny golf kultur som åpner opp for at flere opplever golf som en interessant og inkluderende sport.

Vi ønsker å inspirere både nye og eksisterende golfere gjennom et utilgivelig fokus på trivsel blant våre medlemmer.

Introduksjon

Lommedalen Golfbane ble åpnet i 2003 og fremstår idag som en av de mest sjarmerende banene på Østlandet. Vi har 9 hull av varierende lengde og vanskelighet. Alle hull har doble utslag som betyr at du kan gå to runder og spille 18 hull med stor variasjon fra runde til runde.

Her er det overkommelige utfordringer for nybegynnere, samtidig som spillere med mer erfaring og et lavere handicap må være taktiske for å oppnå en god score. En variert og meget solid golf opplevelse med moderne fasiliteter, et inkluderende miljø og utrolige naturopplevelser.

Lommedalen Golf holder til i Lommedalen i Bærum. Det betyr kun 35 minutter kjøring fra Oslo. Banen holder til i et miljø-beskyttet område som kan by på noe av den vakreste naturen på Østlandet. Det at banen er omgitt av vakkert landskap gjør oss til en avslappende get-away fra bylivet.

Vi tilbyr samtidig en moderne driving range som nylig har blitt oppdatert med nye matter og tak. Treningsanlegget består også av to greener til putting og opptil flere bunkere hvor man kan slå i fred og ro. Iløpet av de siste årene så har Lommedalen Golfklubb opplevd et økende trykk og vi er stolte over å starte 2021-sesongen med i overkant av 1300 medlemmer.

Våre medlemmer opplever konseptet som enkelt, kvalitetsdyktig og rimelig. Helt siden begynnelsen så har Lommedalen Golfklubb forsøkt å konstruere et golf konsept som halverer både kostnader og tid slik at både medlemmer som aldri har spilt golf før, og mer erfarne golfere kan spille side om side.

E N K E L T

Vårt konsept skal være det enkleste. Lett å forstå og uten friksjon. Alt vi gjør følger dette prinsippet fordi det skal være enkelt å spille golf.

F O R N Ø Y E L I G

Alle opplevelser skal være positive. Både for ansatte og kunder. Derfor tar vi vare på alle. Bare med riktig atmosfære kan vi bli en positiv drivkraft i lokalsamfunnet.

P Å L I T E L I G

For å skape tillit så må man levere. Hver dag. Vi ønsker å skape pålitelig golf-opplevelser og langsiktige resultater, og det skal reflekteres i alt vi gjør.

N Y T E N K E N D E

Vi ønsker å tilby det beste golf medlemskapet i Norge og det er kun mulig dersom vi tenker nytt. Derfor streber vi etter å alltid vurdere innovative løsninger.

Lommedalen er kjent for sine utrolig flotte natur opplevelser, enten om det er til fots, på sykkel eller på ski. Lommedalen Golfklubb har samtidig siden begynnelsen ønsket å tilby både lokalbefolkningen og gjester fra Østlandet en helt unik golf opplevelse. Der får vi god hjelp av natur omgivelsene i Lommedalen og det er ikke rent sjeldent av vi får besøk av forbipasserende elg eller lignende.

Lommedalen GK ligger rett ved Øvre Johnsrud Gård. En ærverdig gård med lang historie som vi samarbeider tett med. Sammen med Johnsrud Gård tar vi vare på natur området vi bruker og oppfordrer alle spillere til det samme.

Fra 1692 var det skysstasjon med bevertning på Øvre Jonsrud. Den gamle hovedveien til Bergen gikk over tunet. Skysstasjonen hadde skjenkerett. Fra 1791 ble veien betegnet som kongevei. Fra 1818 var veien også postvei. I 1858 ble veien erstattet av den nye Ringeriksveien over Sollihøgda.

Øvre Johnsrud Gård

0136MvHdBpC7.jpeg

Samlingspunkt

Historien til gården går helt tilbake til middelalderen. Tidlig på 1600-tallet lå gården under Nesøygodset. Senere overtok eieren av Bogstad gård. Han solgte gården i 1696 til ny eier. Navnet, som også har vært skrevet Johnsrud, kommer av at Jon eller John har ryddet gården. På denne tiden var det dessverre få golfere tilstede, men det ble vel og merke fraktet kull fra Ringerike til Bærums Verk og fra Hadeland Glassverk ble det fraktet varer til Christiania Glassmagasin. Det var et skikkelig samlingspunkt. Og slik forblir det idag.

unnamed.jpeg

Verneområdet

Øvre Jonsrud var og er en storgård i Lommedalen og hadde mye skog. Det sies at i Lommedalen var det slik at tjenestefolk og husbondefolk arbeidet og spiste side om side, bortsett fra på Øvre Jonsrud.

Hovedbygningen er bygget på 1800-tallet og er verneverdig. Gården forblir et symbol på Lommedalen sin lange historie og sammen med Lommedalen GK så feirer vi dens historie ved å samle en ny generasjon mennesker. Denne gangen gjennom golf sporten.